Wednesday, December 02, 2009

Ibu yang membanggakan kesalahan emaknya~

Semalam di saat aku sedang bergayut dgn bekas ofismate aku masa praktikal dulu di Kedah Communication & Event yang bernama Adila, tiba2 ada panggilan dari no yang aku tak penah hafal. tapi aku cukup kenal dgn susunan no tu... so, dgn sopan aku menjawab..... sebagai tanda hormat kepada golongan yang lebih tua dari aku......

Tapi, apa yang aku dapat?? keaiban, fitnah, hina, disalahkan n macam2 lagi..... kalau ikutkan hati yg sakit dan dihasut syaitan yang direjam, semalam jugak aku p santau sampai mampos... nasib baik iman masih di dada dan aku sedar kalau aku buat mcm tu, tiada keampuanan dan nerakalah tempat aku... so, aku cuma berserah.. biar Allah saja yang membalas.. dan aku cuma berdoa kepada-Nya yang berkuasa supaya apa yang mak dia cakap kat aku semalam, akan patah balik kat anak pompuan dia... itu saja doa aku.. amin ya robball'alamin.... tolong kawan-kawan aminkan untuk aku ye....

Sesungguhnya doa orang teranaya akan dimakmulkan oleh Allah Swt....

Hanya aku saja yang tahu kebenarannya... kalau dia nak percaya cakap anak dia 100%, buat apa dia call untuk tanya sebelah pihak aku pulak? buang kredit hang saja makcik oiii...

Baik punya kelentong mak dia... mak dia pon layan ja...anak buat salah tapi dikata betoi..bistu sampai bila pon tak betoi.. hidup nak makan atau lebih manis 'kedarah' harta benda orang ja...

biarkan luncai terjun bersama labun-labunya... luncai pulak bulat-bulat mcm cucuq keria kan... hohohoh....

nota kaki : makcik dan anak makcik patut p belajar bercakap menggunakan bahasa orang Islam.. sopan dan manis di dengar.... okeh??

2 comments:

Hazzy Ishak said...

ni mesti kes yang hang pung pang pung pang dlm bilik semalam tu kan...hehehe

apsal wey?story lah dgn jeles skit...

|Liyan| said...

hohoh..ada yg terdengar rupanya......kuat sangat ke aku bersuara?hihi..besala....setan bertemu dgn setan...mcm tu la weh..