Thursday, October 08, 2009

masalah hati dan nurani

Gud morning n selamat malas semua orang untuk memulakan pagi yang penuh dgn kemengantukan ini........ ari2 aku mantoi.. ehehe.. benda rutin la tu kan....

**********

susah untuk mentafsir orang di sekeliling kita... kadang2 apa yg dia cakap di hadapan kita, amat berlainan di belakang kita... (bleh tak lau aku panggil pinggan dua muka?)

tapi, untuk apa aku kisah walau pada hakikatnya aku amat kisah.. lau dia tak kacau aku memang totally aku tak kisah..

tapi, apa salahnya kalau dah rasa bersalah tu, rendahkan ego..... jgn nak buat tebiang! (bahasa kedah)... menyakitkan ati aku walaupun aku tetap bercakap mcm takde apa yg berlaku....

hidup ni, kalau selalu bawak mulut merata (means tinggal la mulut jahat tu kat rumah je) susah.... kerana mulut badan binasa kan.. tapi sapa yg binasa kan dia.. bukan aku, bukan ko.. tapi Allah saja yg layak menghukum...
Apa guna ko solat tungging terbalik tapi ko selalu membawa keaiban orang di serata pelusuk dunia?? tepuk dada tanya selera okeh!~

************

susah jugak kalau lain bahasa ni... aku cakap sepanyol, dia cakap jepun.. bahasa aku lembut dikata kasar... so, kalau tak faham kena tanya.. malu bertanya sesat jalan.. tapi takkan aku nak menegur tak tentu hala kalau tak bersebab kan? aku akan meluahkan sekiranya ia menyakitkan hati, menyakitkan mata n menyakitkan telinga.... dan maybe benda tu sudah lama berlaku n perlukan perubahan untuk keselesaan semua... jgn mudah sentap bila kita hidup bermasyarakat.....

***********

takpe... aku rasa semua itu totally bukan salah aku okeh! sebab apa? bukan taknak mengaku salah sendiri.. tapi, sapa yg mulakan?????? itu persoalannya... senang cerita, bila aku tak kacau life hang, just shut down ur mouth okeh... eazy rite??

*******

fikir-fikirkan dan selamat beramal........

2 comments:

Hazzy Ishak said...

panjang karangan hari ni wey...
i guess who she/he is...hehe

|Liyan| said...

uhuk... dun mantion his/her name okeh....hohohoh...