Friday, October 09, 2009

Maafkan aku seandainya aku tidak sempurna..

Welcome... baru pas tido.. tido ke aku?? sebenarnya tak.. banyak gangguan disaat aku nak menyulam mimpi terhadap sidia.. eheheh...

Kadang-kadang aku terfikir, kenapa aku ditakdirkan begini?sehinggakan kekadang rasa ingin salahkan takdir.. tapi alhamdulillah, aku cepat sedar. aku tau, setiap yg berlaku ada hikmah.. mcm yg baru aku lalui sekarang.. bersyukur kerna aku dipratontonkan dgn sikap yg aku tak penah nampak sebelum ini. dan dari situ aku mula menilai. kenapa aku nak menyiksa diri aku untuk bertahan dan terus menerima apa yg berlaku seadanya.. aku perlu perbaiki kehidupan aku ke arah yg lebih baik dan lebih sempurna.

Jangan memandang aku dgn sebelah mata.. pandanglah aku dgn mata hati, kerna hati akan membaitkan rasa. pandanglah ke bawah ketika berkata2 dan jgn terus mendongak sehingga mengguriskan hati orang yang tidak sepatutnya...jgn anggap kerna tak ada orang kuat dalam hidup aku untuk membela aku, korang boleh buat apa saja okeh! aku masih ada yg tersayang..... mereka yg akan membela aku walau mcm mana keadaan aku sekalipun.. ingat?

Walaupun aku begini, aku masih tahu menghormati keadaan. aku masih menjaga kata-kata walaupun dalam hati hanya Allah yg tahu.....

Tak bernilai sangat ke aku ni?? persoalan yg selalui menghantui benak dan sanubari.. akhirnya, aku dekatkan diri pada-Nya yg Maha Esa dan Maha Mengetahu.. ternyata, itu ubat penenang yg paling mujarab daripada carlsberg, tiger, 99, stout, sevenseas and so on..... dan lebih tenang dari nospan, estasi (betul ke eja?), kuda n so on...... aku mula menjadi pengadil diri.. mengisi ruang kosong yg sudah lama aku biarkan tidak terisi.. dan aku diberi jawapan. melalui kata hati, aku telah membuat keputusan yg paling besar dalam hidup aku pada hayat ini.. Alhamdulillah, aku masih tenang selagi dia jauhkan diri dari aku tanpa mengeluarkan kata kesat pada aku...

******************
Terima lah aku seadanya seandainya kamu pemilikku.......
*******************

nota kaki : aku hanya akan menangis bila aku geram n sakit ati.. kerna bila aku tak dapat melawan... aku akan menangis.. bukan sebab sedih okeh!

2 comments:

Gurlish said...

Liyan, just be tough, ignore what other people said about u which is not true because they didn't know who you are and what you have been through.........OK

|Liyan| said...

thanks friend...mulut botol senang tutup kan...mulut orang bukan senang...huhuhu..