Tuesday, July 06, 2010

Udang besar di Kepala Batas, PP...

Salam..

Weekend lepas aku balik kampung. tapi aku tak terus balik ke alor star. aku berkampung di rumah makcik aku di Ambangan Height di Sungai lalang tak jauh dari Sungai Petani. Kebetulan aku nak upah baju raya dengan makcik cina yang selalu jahitkan baju makcik aku tu. di sebabkan aku ni cucu kesayangan, tok aku pon mai rumah cik aku untuk berkampung bersama.......

Hari sabtu tu kebetulan pakcik aku pon free. tak jadi p anto baju untuk dijahit sebab nak p makan udang besar. siyes aku tak penah makan udang sebesar ni tau.. aku ingat2kan kena kelentong dgn adik2 aku cakap udang beso peha..hihihi... rupanya betul. makan tengah hari di sini memang best. kedai dia biasa saja. nama kedai seafood kepala batas kot. aku pon tak ingat. tapi orang tak henti2.. kiranya nak cari meja pon kena beratur tunggu turn.. bagi yang dok area Penang tu, p la try... aku suka gila daging bakar dia.. manis woo.. apa dia letak pon aku tak tau...huhuh...
Ni la udang gergasi tu... kiranya udang ni lagi beso dari tangan adik sepupu aku yang darjah 4...huhu..




Ni pulak daging bakar... fuh, ni memang fevret aku.. sebab bahagian lemak tu...huhuh..punca penyakit!


Ni pulak gulai batang pisang yg selalunya femes di kawasan Baling, kedah. aku tak penah makan. tapi sekali makan nak lagi rasanya...



Selalunya tuan kedai ni akan potong limau sunkis untuk disert. bila dah bantai lemak tepu, kena la potong dgn limau pula ye.. baru maintain......

Keringan aku makan-makan di tengahari berakhir.. petang aku sempat excercise main badminton dengan adik-adik aku yg aktif ni.. sempat la berpeluh. rasa cam tak cukup cuti 3 hari. sebelah petangnya pula turn aku berdating pulak ye.... dan aku di jamu lagi dengan makanan kegemaran. kali ni turn aku dengan tunang tersayang pulak. lepas maghrib kami bertolak ke Tanjung Dawai salah satu port untuk makan ikan bakaq.. perghhhhh! aku jugak yg menyetelkan semua lauk-lauk yang ada. sebab tunang aku taksub nak sokong Argentina match dgn Germany.. last-last Argentina kalah.. aku jugak yang kenyang.. wakakaka...

Itu kisah pada hari sabtu... sangat teruja apa bila dapat makan ceme ye...... makan sedap lak tu... rezki.. ehehehehe.....

No comments: