Tuesday, July 06, 2010

Kerja kawen the hunter~

Salam..

Sori aku TERupdate 3 entry sekaligus.. balas dendam kesumat ke? tak lah.. takkan nak campur2 entry kan..

Weekend lepas eceli aku balik kampung bukan under my planning pada awalnya.. semuanya last minit punya kerja. kebetulan tunang aku free buat masa tu, so aku terpaksa terkedek2 balik kampung. memandangkan majlis kurang dari 5 bulan, aku masih teragak-agak nak buat persiapan. takut terlalu awal.. tapi ada yang dah gertak akuc akap dah tak cukup masa! hampeh betol..... tapi Alhamdulillah, setiap dugaan pasti ada hikmah....

seawal pukul 11 tengahari.. awal ke pukul 11?? ok.. aku bertolak dari rumah makcik aku besama tunang tersayang menuju ke sekitar Alor star dengan tujuan mencari baju kawen dan survey harga sebanyak kedai yang mungkin. aku ingatkan murah sebab aku tak ambil pelamin. tapi harga tidak kurang rm2000 untuk kedua belah pihak. ini harga untuk tahun 2010. untuk tahun 2011 tak tau macam mana pulak harganya....... alang2 harga takdak pelamin sama dengan harga yang ada pelamin, aku bantai amek pakej jugak. harga rm2000 okeh.. bagi aku sangat mahal. tapi apa kan daya, kalau nak rm2000 ke bawah alamat ko pakai la baju berbulu-bulu ye... so aku dengan tunang sekadar pejam mata menyerahkan deposit. asalkan bajunya amat aku puas hati. antara 4 butik pengantin yang aku masuk, aku rekemen Romzy Studio di Shahab Perdana. sangat cantik ye baju dia.. trend sekarang ialah baju Udaimatunnur.. sangat sesuai untuk mereka yg sukakan baju muslimah ye..

Lepas tu kitorang p makan laksa.. entah sejak bila aku jadi penggemar laksa.. dah berjangkit dengan si tunang.. layankan saja. ehehhehe.. tanpa breakfast, cuma mengalas perot dengan laksa, kami bergerak untuk membeli barang hantaran pula. di sebabkan masa cuti aku yang singkat, segala-galanya kena buat dengan cepat. alasan tak nak makan nasik sebab takut nafsu shopping berkurangan nanti. kebetulan masa aku p pacifik tu ialah member card day. so, handbag guess boleh jadi 50%.. aku yang takde member card terus p sign up... gelojoh? nak jimat punya pasai......... tapi untuk perfume and levi's takdak less price pulak.


Tips berjimat : ambil pakej untuk kelengkapan perkahwinan dan beli lah semasa less price........ lainla kalau korang orang kaya tak macam aku...


3 comments:

Hazzy Ishak said...

shopping waktu mega sales weyyy

|Liyan| said...

mega sale clash dgn raya... nafsu raya pon nak kena layan gak..wakakak..

hana yoriee said...

huhu..bukan awak je mengalami benda yang sama..saya rasa majoriti b2b pun akan ada masalah ni..hehe..bab duet mmg sensitip! wuwuwu..