Monday, July 26, 2010

Perkongsian wajah halus dan berseri...

Salam...

Tajuk entry memang tak boleh blah kan? ok, ni aku cuma nak berkongsi dengan semua pembaca blog aku. aku bukan nak membodek, atau apa2.. segmen kali ni tak di taja oleh mana2 pihak. aku tidaklah terlalu obses dengan kecantikan. tapi cuma sikit2 sebagai perempuan mesti ada keinginan untuk cantik di mata yang tersayang kan.. ehehehehehe... sejak kurang dari 4 bulan aku nak bernikah ni, aku jadi nak segala2nya puas di mata si dia. aku cuba cari produk yang sesuai, aku belajar masak dan aku cari produk untuk kesihatan dalaman. ini aku nak berkongsi apa yang aku pakai untuk maintainkan semua tu.. kecuali berat badan okeh! asalkan dia kata badan aku tak gemuk, aku tak kisah langsung! and aku tak obses nak diet......

Muka aku sebenarnya berparut jerawat. kesan parutnya sangatlah ketara walaupun dikenakan make-up and muka aku kelihatan sangat lah sebam dan tak bermaya cam orang dah beranak 1... jadi aku cuba cari solution.

1. Krim malam natasya : memang berkesan. tapi utk kulit yang sensitif tak boleh pakai nanti kemerahan. kulit aku boleh tahan dgn krim ni. so aku pakai dekat setahun jugak. and then terkena yang cetak rompak terus jadi tak berkesan. kalau taknak kulit jadi merah, pakai krim semasa muka tengah basah. so jadi cam bedak sejuk.. hihihih.. cubalah!

2. Selepas natasya, aku bertukar ke Tia Emilia. Krim ini pun berkesan tapi tak boleh pakai lama sebab bila dia dah imune dengan kulit kita dia tak berkesan dah. so untuk nak stay dengan produk ni maybe susah. tak tau la kot dengan kulit orang lain elok kan......... so, boleh di cadangkan jugak. cubalah!

3. Bila aku dah stop Tia, kulit aku mula kasar dan berjerawat halus. then oleh cadangan kawan-kawan aku cuba pakai ST atau Sendayu Tinggi. glamer kan? tapi kesannya hampeh! maybe kulit aku tak sesuai..... tak berbah apa2 pada kulit. elok pon tak, tak elok pon tak. so sama je.........

4. And the lastly bila aku blogwalking, aku terjumpa blog ni A Walk To Remember aku rasa jeles tengok muka akak ni smooth je.. then bila aku selak2 lagi blog dia, aku terjumpa Buy My Family Product baru ku tahu kenapa kulitnya begitu.. rupanya ada bahan rahsia yang di amalkan... kalau nak tau dengan lebih lanjut, boleh lawati blog beliau........


Product ni bukan untuk kulit yang bermasalah je tau. kalau yang tak de jerawat tu pun boleh pakai untuk nak haluskan kulit. sangat ni syorkan. setakat aku pakai ni kiranya okeh sangat. tapi kesan untuk mula2 pakai, kulit anda anak menggelupas. tapi ada gak kulit yang tak menggelupas. teruskan memakai, kesannya akan kelihatan selepas seminggu. aku dulu datang opis dengan muka menggelupas. ada gak mulut jahat yang menegur, tapi aku buat dun know je. sekarang diorang sibuk tanya aku pakai apa lak... yg tak tanya tu maybe ego atau dengki...hahaha.. gurau je.. jgn amek hati.



Setakat ni aku dah repeat order ok. bila repeat confirm productnya sangat best. dia terdiri dari 3 jenis iaitu toner, bar soap (ni bukan mcm product lain yg bar sopnya semua kaler oren n bau papaya ok. ni bau cam sabun mandi. wangi!) and cream ( cream ni boleh dijadikan sebagai alas bedak dan i bukan consiler yg boleh menutup cela.. tapi bila pakai, kulit akan hilang parut okeh.)

Gambar ni aku baru je snap sebab barang baru sampai. aku order khamis, isnin dah sampai okeh.... faster-faster. untuk second order aku cuma order bar soap 2 ketul (sebab penggunaannya maksimum) dan cream.. toner ada lagi.. walaupun bekasnya kecik, boleh pakai sampai sebulan ye.... ni aku sertakan gambar sebelum dan selepas....... aku berkongsi sebagai kawan baik.......
Dulu polka dot memang banyak tapi sekarang tak lagi sebab Chahaya Whitening.... aku tak pakai consiler pon.. sebab aku tak reti pakai...ehehehe....

Jumpa di next entry apa yang aku touch up supaya muka nampak gebu...wakakakak... wekkk~~jgn mara..

1 comment:

Ilyani said...

ai liyan...slm kenalan...ape eh yg liyan dpt idea dr my blog tu? :)