Friday, July 23, 2010

Percubaan pertama membuat laksa...

Kah kah kah.. sila gelak...

Ye, sangat lawak kalau di fikirkan tentang diri sendiri.. dah umur 23 tahun tapi baru pertama kali nak belajaq buat laksa. reason nak belajaq cuma satu. sebab cik abg aku seorang yang 'hantu laksa' okeh... padahal aku bukan seorang penggemar laksa. tapi di sebabkan hidup aku bakal berkongsi dgn orang yang memang suka gila2 dengan laksa, pantang nampak gerai tulis 'LAKSA' mesti dia akan drop by the gerai itu..... tak kisah la tengah demam ke, tengah kenyang ke, mesti akan bantai jugak.

So, sebagai seorang perempuan yang bercita-cita nak menjadi seorang isteri mithali, jadi aku cuba belajar buat makanan kegemaran cik abg. untuk percubaan pertama ni aku rasa okeh je... hohoho.. asalkan tak muntah kira orait la. tak tergerak hati lak nak menayang kepada orang-orang ofis. bagi aku perut orang di rumah nombor 1. atau orang depan rumah? hohohohoho..

Maybe sekarang masa yg sesuai untuk aku observe apa yang patut tentang ilmu rumah tangga... konon! tapi bab majuk naper tak leh nak handle ye? kadang2 cam childish. tapi wat can i do...... i cuma nak bermanja dgn you.. welkkk~~~

Akhir kata, aku sayang dia. jadi aku kena ikat perut dia dengan masakan aku sendiri. walaupun tak sedap, aku akan paksa suro dia telan. tapi setakan ni dia cuma rasa sekali ja masakan aku. dan respon "betul ke syg abg masak ni?? sedap la.."..... tak kisahla. kang bagi rasa awal2 nanti pas kawen aku malas masak dia merungut pulak kan! masa gelfren bofren ni la masa nak tunjuk paling cantik, paling rajin, paling pandai n paling segala-galanya. tapi hakikat lepas kawen? aku takut bila selepas kawen aku tak seperti sebelum kawen kerna hipokrit. aku cuma aku. bukan orang lain. tapi aku berubah untuk kebaikan diri. bukan untuk menjadi seperti orang lain.......

to B2B : jangan sibuk buat persiapan untuk majlis kenduri je tau.. untuk kehidupan bersama juga penting....ehehehe...

 cuma kuah laksa saja yang aku snap...ehehehe...

2 comments:

Hazzy Ishak said...

wey pasni masak mee rebus pulak.heee

|Liyan| said...

mee rebus tak best.. mee soto la sodap..hihih