Friday, July 09, 2010

rambut oh rambut........

Salam...


Sejak dua menjak ni, sebenarnya dah lama pekara ni tapi aku ignore. rambut aku banyak gugur. aku tak tau kenapa. aku takut akan menjadi botak sebelum umo aku 90 tahun. aku tak nak! nanti jenuh laki aku nak spend duit beli rambut palsu. kadang2 terfikir, aku ni kena barah otak ke! oMg!!!
Bila aku shampoo... lagi parah... aku tak tau apa faktornya.. nak kata aku kuat makan megi tak pulak. ada yg kata sebab aku penah robonding. ade ke?
Kulit kepala aku sangat sensitip (maybe) kerna senang nak gatal2 n boleh garu sampai berdarah! huhuhuh.. nak kata ada kutu mana ada...... kelemomor maybe la kot.. hahahah.. aku dah tak tau nak pakai shampooo apa supaya kelemomor ni tak naik. sebab aku bertudung di tempat kerja. faktor tu membantu sangat pertumbuhan kelemumur. so, aku cuba shampoo 2 hari sekali supaya kapala aku tak gatal. kadang2 sehari sekali.... cepat gile shampoo aku abis.
aku nak try google dia cakap guna santan, daun lidah buaya, dan daun bunga raya...

kalau sikat tak yah cite okeh... so aku elakkan daripada memakai sikat ni!
aku akan gunakan sikat yang batang sikatnya beso dan jarang supaya aku tak nampak rambut yang berguguran........

maybe satu hari nanti aku akan menjadi pengunjung yun nam hair care!!~~~ oMg!!!

4 comments:

Hazzy Ishak said...

rambut aku pun sama la wey.salah shampoo ka, tapi rambut aku sejak dulu lagi jd macam tu. agaknya kena buat treatment kot.huhu

|Liyan| said...

Jom wei p buat treatment..hihih

hana yoriee said...

huhu..masalah yg sama dialami oleh hana..maybe chemical kat shampoo tu terlampau kuat buatkan sume rambut kite luruh agaknye..haish..pening jgk pasal mslh ni..smlm ckp ngan en tunang, yg rmbut makin panjang makin byk gugur..dia kata, takpe..nnt I belikan rambut palsu..huhu..jahat betul..hahaha

Aty Fared said...

yeah.. sesekali ape salahnyer waat treatment... selain memanjekan rambut..memanje kan diri.. elok tuk kesihatan rambut taw... vitamin tu perlu untuk menguatkan rambut lelebih lagi kalo rambut bermasalah... :) jangan pakai hair dryer plz... jangan tidor diatas bantal yang terlampau kesat materialnyer... :)

cehh... macam teror2 jer i kan...~ngeeee :p