Monday, March 08, 2010

Kemarau bermusim...

Salam,

Yes, sekarang semua tau musim kemarau kan.. walaupun aku rasa tak lah panas sangat, tapi organ dalaman aku sangat terasa bahang2 tu… sehinggakan hati pun cepat je terasa panas gara2 cuaca (Maybe)..

Bagi menjaga kesihatan dalaman dan luaran di waktu kemarau begini, korang bleh buat macam2 contohnya benda ni :

1. Minumlah air mineral/masak/drinking water yang tidak berais sangat….. (aku buat ke camni??)

2. Banyakkan makan buah-buahan tapi bukan jeruk2 ye…

3. Makan eskrem kat tepi pantai sekali sekala sambil menghirup udara pantai….ekekekeke..

4. Jangan lupa pakai lotion di part badan yg berpotensi untuk cepat kering…

Itu la petua-petuanya.. dan sekiranya korang tak ikut petua2 di atas, akibatnya akan jadi macam aku….. sakit tekak! Menguap pon sakit beb… memang azab… tapi tu semua panas dunia kan…. Toing toing…

Tapi dalam tak sedar, cuaca sebegini membenarkan kita melepak di tepi-tepi pantai sambil mengihirup angin laut..

Aceli, aku baru je p PD semalam… dah tak tau nak p mana.. disebabkan PD tu doket je dgn Bangi, so, sempat la nak balik sebelum malam kan... pakcik aku cakap asyik-asyik alamanda..! aku ni kadang-kadang jakun gak bab-bab nak bawak orang jalan-jalan...hehehe.. well, tercapai gak hasrat aku nak bermain pantai. Haritu nak p Batu feringgi.. tapi tak kesampaian.. frust tauu!

Bagi aku, pantai ni seni.. so sapa yg tak suka pantai tu memang tak seni...huhuhuhuh.. pelik punya hukum.. apa pon, enjoice the picts!

: okey, seluar aku dah kena air masin..


: aku tak puas ati, aku seypak air nak bagi dia basah jugak..


: Dia tanya aku "Apsal ni? nak cari gado??" ekekekekek..


: Dia Blah tinggalkan aku kat belakang... (tak puas ati sebab seluar dia dah kena air masih)...


: yeea, aku tak pedulik walaupun dia bengang dgn aku...


: Bila dia control macho


: Bila aku sedaya upaya control muncung... ginilah!

P/S : Abaikan gambar-gambar di atas… eheheheh..


No comments: