Wednesday, April 28, 2010

Mulut kata redha.. pada hakikatnya hati berkata tidak..

Salam..

Mungkin ini entry yang bertemakan luahan hati dari aku.. Entahla, mungkin ada yang tak kena dgn aku.. selama ni aku berasa selesa walaupun dugaan datang bertimpa-timpa.. tapi aku redha.. redha ke aku? mulut cuma berkata. tapi hati tidak pasti. kalau aku redha mesti aku tak bersedih bukan?

Setiap kali dugaan mendatang, aku rasa sangat sedih.. rasa down sangat-sangat. tapi aku cuma mengubat ati dgn sendiri tanpa bantuan sesiapa.. ketika seronok, ramai orang bersama kita. itu hakikat kehidupan sesama manusia.

Dengan iman yang senipis kulit bawang ni kadang-kadang timbul tanda tanya tentang kasih syg Tuhan pada aku. adakah aku hambanya yang paling keji sehinggakan susah nak kecap bahagia dalam hidup? selepas satu, satu dugaan yang datang. sebenarnya aku tak kuat. dalam senyum ada tangisan. aku boleh ketawa, tapi dalam hati sudah bernanah tunggu nak pecah saja.

Aku cuba bertahan. aku tau ramai yang sakit ati tengok keadaan aku. kenapa mesti ada manusia yg kianat mcm ni. sehingga melibatkan cara halus utk menghancurkan hidup orang? sekiranya itu adalah betul, aku berdoa supaya semua tu akan pulang kepada mereka semula.. amin.. tolong aminkan kawan-kawan......

Dan sekiranya bukan angkara mereka yg kianat? apa sebabnya lagi? mungkin ada kesalahan yang cuba ditegakkan di sebalik kebenaran yang dicipta.. biar masa yg menentukan segalanya...... dan secara jujurnya, aku sudah malas nak pikir benda sebegini. sedangkan engkau susah nak faham pekara yang terlalu simple untuk difahami......


***************

Out of topic : aku rasa sangat tertekan dgn seorang perempuan... nak tau sapa?

2 comments:

Hazzy Ishak said...

nak!!

FCUTEAM said...

i nak tau gak... :P


komen i punya entry gak ye.. klik bertubi-tubi kat sini >>BAGAIMANA NAK JADI BLOGGER YANG DIKENALI RAMAI DENGAN BERKESAN !