Monday, April 12, 2010

Kenapa masalah sosial negara semakin kritikal?

Salam...

Semalam dalam buliten utama tv3 ada lagi kisah pembuangan bayi.. adeh.. aku try search dgn pakcik google guna key word 'pembuangan bayi' tadi.. masyaAllah... aku cepat-cepat tutup sebab aku memang fobia dgn darah n badan manusia atau binatang yang sudah 'tak sempurna' macam tu... kalau tengok mata aku akan naik bintang-bintang ye kawan-kawan....

Selain dari kes buang bayi, kes ragut, kes pak itam. aku rasa kes ni yang palin femes utk ketika ini..

buang bayi - kenapa buang bayi? sedangkan anak tu anugerah Allah. ramai lagi mengharapkan ada baby sendiri tapi tak kesampaian. tapi diorang yg senang 'buat' tak perlu akad nikah dan kenduri yang abis duit beribu ringgit senang je buang baby tu. cara pembuangan lak tragis gila.. lau taknak, bagi la pada yg nak. letak kat masjid ke, depan rumah orang ke, asalkan anak tu selamat. lagi satu, sanggup ke korang panggil baby tu sebagai anak haram? aku harap korang jgn panggil baby tu anak haram. panggil je mak bapak haram.

Kes ragut - peragut sekarang makin daring.. sampai berani panjat pagar rumah orang utk kejar mangsa... fuuuu~ menakutkan.. hati-hati pakai gelang emas. even zhulian sekalipun jgn pakai besar-besar. diorang bukan tahu gelang tu bukan emas... yang diorang tahu diorang nak!

Pak itam - ini satu lagi.. warga afrika ni pon amat merbahaya... jgn ada awek-awek malaysia terpengaruh dgn jelingan manja mereka. mereka boleh ngorat korang dgn hanya memetik jari sahaja ye......

Apa sudah jadi dengan dunia sekarang. hampir huru hara atau sudah huru hara? ramai yang tidak takut dgn undang-undang..

2 comments:

Hazzy Ishak said...

contohi lah aku
satu barang kemas pun tak pakai



ha ha ha


*jgn lupa bayar kos pengiklanan kat blog aku ha
wakakakaka

tuan director said...

inilah realitinya.
apabila nafsu mengatasi akal.
tggu entri aku pasal buang bayi