Friday, November 13, 2009

Puas Hati!

Well~ Well~ Well~

Aku baru masuk ofis setelah setengah jam menyulam mimpi di tilam sendiri... biasala.. hobi aku tak kira malam, pagi atau tengah hari... apa ko kisah aku nak tido kan?? hahah..

Alhamdulillah... tadi aku n hazzy n sorang staf di office aku pagi-pagi sudah cergas ke MOSTI (Ministry of Science Technology Inovation) untuk membuat permeriksaan saringan kesihatan yg dengan kerjasama MOSTI n Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara..... ada 2 pakej yang disediakan...

Pakej 1 : Ujian Glukosa dlm darah (Kencing Manis), Tekanan Darah, Tahap Kolestrol dalam darah, and BMI (berat badan) = RM10 (murah kan?)

Pekej 2 : Sama mcm pekej satu.. tapi di tambah Pap Smear & Mamogram... = RM25 (ni murah kaw-kaw punya)

aku cuma pilih pekej 1.. knp tak amek pakej 2? hihih.. malu la makcik..

Alhmadulillah aku masih sihat dari semua pemeriksaan di pakej 1 walaupun selalu gak aku amalkan pemakanan yg langsung tak sihat...heheh.. tapi aku masih tak berpuas hati dgn tekanan darah aku.. agak rendah.. effect dia, selalu letih la kan.. ni kena telan susu banyak-banyak (lalu ke?), makan kerang (uwelk~) baru ok kot..

agak keterlaluan ke kalau aku tunjuk ini??
berat : 52.4 kg
tinggi : 157 cm
BMI : 21.3
tekanan darah : 101/67 -agak rendah tapi masih normal.. (normal around 120/something...)
glukosa : 4.8
Kolenstrol : 4.41 - ni yg aku risau.. takut jugak terlebih kolestrol.. ari-ari aku makan nasik lemak + telur mata kobau..hihi..

No comments: